Как да разберем откъде идват посетителите на сайта ни? от

Как да разберем откъде идват посетителите на сайта ни?
СТАТИЯ ОТ АРХИВА

Как да разберем откъде идват посетителите на сайта ни?

Знаем или не знаем?

Ако имаме само брояч на сайта или даже въобще нямаме такова нещо, то ние и идея си нямaмe откъде идват и какво правят на сайта ни посетителите. Брояча може да ни даде възможност да знаем колко са на брой, но нищо повече. Ако трафика ни спадне или изненадващо се увеличи, няма как да разберем каква е причината. Ако виждаме, че има много посетители, но никой не купува, брояча също не може да ни помогне.

Как да подобрим нещо, когато не го познаваме?

Ако не знаем дали посетителите ни идват от Facebook, а не от Google, както си мислим, няма да положим усилия в социалната мрежа и нищо няма да се подобри. Ако не знаем, че голямата част от посетителите ни се отказват на страницата на определен продукт, то ние няма да се замислим какъв проблем има на нея и няма да я подобрим. Дори няма да разберем, че определен продукт се търси най-много, но хората се връщат в резултатите не Google, когато го видят при нас и отиват при конкуренцията.

Броячи срещу Google Analytics

Най-популярното решение за този проблем се нарича Google Analytics. В него можете да имате информация за:

 

  • Посетителите на сайта - къде живеят, на каква възраст са, какви са интересите им, дали са на вашия сайт от компютър, iPad или телефон и много други;
  • Откъде идват - Facebook, Google, LinkedIn или ваш партньорски сайт;
  • Какво правят - кои страници посещават, колко време стоят на тях и на коя друга страница отиват след това;
  • Какъв резултат получавате от тях - Ако покажете на Google Analytics, кои са важните за вас страници, като страницата за контакти или количката, той ще може да ви каже откъде идват хората, които купуват от вас. Ако рекламирате във Facebook, а реалните ви купувачи идват от Google, то със сигурност трябва да го знаете.

Как да го използваме?

Може да се окаже, че вие вече го имате инсталиран на сайта си. Попитайте фирмата, която е създала сайта дали са поставили кода на Google Analytics. Ако е така, нека да ви дадат достъп. Нямате такъв? Ние можем да Ви го поставим.

Сериoзната част идва разбира се с неговото използване.

  1. Първо трябва да разберете откъде идва трафика ви. Дали е от там откъдето го очаквате. 
  2. След това трябва да погледнете за качеството на посетителите от всеки канал. Ако при някои от тях посетителите стоят на сайта ви само секунди или разгледат малко страници или пък голям процент от тях се отказват веднага, нещо не е наред с тях;
  3. Разгледайте страниците си. Можете да видите какво се случва на всяка от тях. Възможно е някои важни за вас страници да се “справят” много зле. 

А ако не можем да се оправим с това?

Всеки би могъл да получи обща информация от Google Analytics. За детайлен анализ е необходимо да се посети курс, където се дискутира темата в детайли. Най-добрите държат изпит пред Google и стават сертифицирани анализатори.

Ако това не е пътят за вас. Ние можем да направим анализ на сайта Ви и да ви посъветваме какви промени да направите по него или как да постъпите за да увеличите посетителите си и от кои канали.


Сподели в:

Най-новите статии

АнтиБактерикал – хигиена и естетика в един продукт!

Санирай с нас и най-новите продукти на фирма ATRIA – AntiBacterical Spray и Antibacterical боя! Представяме на вашето внимание линия продукти от ново поколение, чиито фокус е антибактериалната защита. Продуктите АнтиБактерикал не само убиват бактериите, но и предотвратяват бъдещото им развитие върху повърхностите. Те са най-доброто решение за трайна защита от бактерии, гъбички и плесени, при това в две лесни стъпки! Първа стъпка – Обработване на стените с AntiBacterical Spray (Антибактерикал Спрей) - хигиенизиращ спрей за стени и тавани с антибактериално и антимухълно действие.

Виж още

Термо декоративни бои и мазилки ДИВА - СПА център от класа! Част 1

Дизайн и технологии се срещат, за да дадат на света на интериорния дизайн решение, което обединява естетика и функция в едно. Линията DIVA са продукти от ново поколение, съчетаващи в себе си както класически, така и ултра модерни декоративни бои и мазилки, които в същото време имат висока влагоустойчивост и сертифицирана термоизолираща функция, която осезаемо подобрява комфорта в помещенията. Термо декоративната боя Sofia (Софиа)В е най-авангардния продукт в своя сектор. СъчетавайкиВ  естетика и технология, при пълно зачитане на традициите,В В СофиаВ придава на интериора стил и класа,

Виж още

Грундове и бои за селскостопански машини, тежкотоварни автомобили и автобуси

В края на есента приключва земеделската година, строителството на открито спира, а активният туристически сезон е свършил. Време е да се обърне внимание на ремонта и поддръжката на селскостопанската техника, тежкотоварните автомобили, строителните машини и автобуси. Те трябва да бъдат подготвени за новия сезон и няма по-подходящ момент от късната есен и зимата, когато почти или изобщо не се използват. Един от основните проблеми, с който собствениците се сблъскват е ръждата. В борбата с нея на помощ идва преобразувателят на ръжда на италианската фирма Атри. Kemrust (Кемръст) превръща по

Виж още

Термо декоративни бои и мазилки ДИВА - СПА център от класа! Част 2

Дизайн и технологии се срещат, за да дадат на света на интериорния дизайн решение, което обединява естетика и функция в едно. Линията DIVA True Cementв„ў са продукти от ново поколение, съчетаващи в себе си както класически, така и ултра модерни декоративни бои и мазилки, които в същото време имат сертифицирана термоизолираща функция и са изключително подходящи за влажни помещения – бани, басейни, СПА центрове. Nicolе (Никол)В е декоративна мазилка от ново поколение, съчетаваща в себе си естетиката на класическите декоративни мазилка и функции, които те не притежават, а именно - доказан

Виж още

Саниране и защита на облицовки и настилки от камък

Камъкът е един от най-използваните материали в строителството от векове. Независимо дали говорим за столетна или за най-модернa сграда, дали става въпрос за каменна облицовка на камина или на фасада, той неизменно присъства. Естествените камъни са ефектни и харесвани, но са силно попивни. Попивайки вода и влага те се замърсяват, променят цвета си, по тях се образуват мухъл, лишеи и микроводорасли и постепенно се рушат. За да запазим или възстановим красотата им, те трябва да бъдат подходящо почистени и обработени. С продуктите на италианската фирма Атри дълги години ще се радвате на красотата

Виж още

Открийте ни в Google+