Защо да се инвестираме в старите хотели? от

Защо да се инвестираме в старите хотели?
СТАТИЯ ОТ АРХИВА

В много градове и до днес пустеят сградите на хотели, които навремето са били доходоносни, но сега не могат да издържат на натиска на конкуренцията. Причината никой да не инвестира в тях е, че обновяването им коства много пари и няма гаранция за възвращаемост на разходите. В същото време съществуват печеливши алтернативи с високохуманна същност и възможности за финансиране от различни международни фондове.

Преобразяване

Много стари хотели нямат необходимия луксозен изглед и удобства, за да привличат нови гости, но техните сгради, както и тези на стари изоставени ведомствени общежития, санаториуми и профилакториуми, са изключително подходящи за откриване на частен старчески дом или хоспис. Именно такива заведения за специализирана грижа са обект на търсене в много общини. Така в своята Стратегия за развитие на социалните услуги, Столична община залага именно на „повишаването на качеството на живот на хората от третата възраст“.

Домове за възрастни хора

Недостигът на домове за възрастни хора е един от най-големите проблеми на социалната сфера у нас. За прием в държавно заведение се чака приблизително година - две. За да може възрастните родители да живеят в домашен уют, обградени с внимание и грижи, децата им търсят частните домове, където цената е около 700 – 800 лв. на месец. Тези домове в България обаче са едва около петнайсет – предимно в преустроени семейни хотели в София, Банкя, Каварна и Новозагорско.

Хосписите

Необходимостта от изграждане на хосписи е не по-малка и също е обвързана с намирането на подходящи сгради за нуждите на такъв вид заведение. Хосписът е нов тип лечебно заведение, създадено да функционира като домашен стационар за следболнични грижи. Основната му дейност е насочена към пациенти, които са с тежки инвалидизиращи и терминални заболявания, нуждаещи се от постоянно обслужване и активно наблюдение от специализирани медицински кадри в домашна обстановка.

Хосписите са крайно недостатъчно, а нуждата от тях е голяма, защото те са единствена възможност за достоен живот и продължително лечение по време на тежко заболяване. Само в София всеки месец 400 онкологично болни търсят място, където да могат да се полагат необходимите грижи за тях, както и много хора с болестта на Алцхаймер, психиатрични заболявания, тежки ортопедични операции, инсулти и други. Семействата им полагат неимоверни усилия да подобрят качеството на живот в последните им дни.

Инвестиция без риск

Когато се прави инвестиция, е важно тя да не е рискова и да има достатъчно сигурност и информация за нейната възвращаемост. В социалната сфера съществуват възможности за финансиране от оперативните програми на ЕС и различни международни фондове.

Изграждането на нови сгради е скъпо, а в същото време стари хотели не носят приходи, а стари общежития и санаториуми стоят неизползваеми. Всеки инвеститор може да оцени, че с незначително преустройство и промяна на функцията им, тези сгради ще гарантират целогодишна заетост и постоянни приходи, за разлика от продажбата на единични нощувки или съмнителната печалба при евентуална продажба на целите сгради.

Инвестиционните проекти

Преустройството на даден стар хотел, общежитие или санаториум следва стандартните изисквания на строителното законодателство и се реализира с рутинно строително и инсталационно изпълнение, сочи опитът на Български консултантски център. Функционалните изисквания към домовете за възрастни хора и хосписите са също ясно формулирани в Закона за лечебните заведения и съответните нормативни документи.

За преустройството на една стара сграда в старчески дом или хоспис са необходими комплект инвестиционни проекти. За тях може да се разчита на Български консултантски център, който има близо 20 годишен опит в здравното проектиране и оказва комплексна помощ на своите възложители. Професионалният екип на БКЦ е предпоставка за осигуряване на възможно най-добри индивидуални условия в рамките на специфичните функции на всяко заведение. В проектите си БКЦ не залага на стандартни решения, а подхожда индивидуално, както изисква всяка дейност, в която става въпрос за човешки съдби.

Сподели в:

Най-новите статии

Големите дамски класики сред парфюмите

Трябва да купите подарък? Спрели сте се на парфюм, но не знаете кой аромат би се харесал... В такива моменти може да се доверите на класиката. Неслучайно някои парфюми имат непреходен успех и остават любими на поколения жени. Те имат в себе си тази нотка изискана женственост, която ги прави толкова неустоими. J`ADORE на Christian Dior – този аромат е създаден през 1999 година от Calice Becker e Francois Demachy. Името на парфюма идва от една от любимите реплики на Кристиян Диор, която изразява най-чистата страст и емоция - “обожавам те”. Ароматът е нежна комбинация от цветя и плодови

Виж още

Усещания, извън сферата на обичайното!

Едно име винаги издава душата... дори и когато става въпрос за парфюм. Защото „ALIEN” на Thierry Mugler дава сериозна заявка да ви пренесе извън пределите на земните познати аромати. Опаковката му е в причудлива форма, но истинската изненада се крие вътре. Изненада за сетивата! Ако се чудите на какво се дължи неговата заслужена популярност от 2005 година насам, то отговорът неизменно ще бъде – в съставките. Но кои са те? Амбра. Този кехлибарен аромат въздейства на женските хормони по специфичен и неописуем начин. Той е един от най-скъпите парфюмерийни компоненти заради

Виж още

Lanvin ARPEGE – аромат, пълен с майчина любов

Какъв е най-подходящият подарък, който една майка може да направи на своята дъщеря? Отговорът е – подарък с послание, а какво по-хубаво послание от майчината любов. Именно тя е причината да се роди един от най-известните дамски аромати – Lanvin Arpege. Коя е Ланвин? Жан Ланвин е родена през 1867 година в Париж в многодетно семейство с 11 деца. Когато е на 16 години започва да работи при модистка, а след две години успява да отвори сама свое ателие. Вдъхновена от шиенето, тя създава прекрасни детски и дамски дрехи. Тя е една от първите, които започват да създават нова линия за всеки

Виж още

Кои са парфюмите, подходящи за зимния сезон?

Едно от златните правила в парфюмерията е, че всеки сезон изисква различен аромат. И не, това не е измислица, която се разпространява с цел да се продават нови и нови парфюми. Това е изискване на самата ни кожа. Тя е тази, която е в контакт с парфюмите, които трябва да се разгърнат на нейната основа и да бъдат в синхрон с нейния собствен аромат. През топлите месеци тя реагира по един начин, през зимните – по друг. Неслучайно понякога един и същ парфюм го усещаме различно върху себе си и дори има риск да спрем да го ползваме, ако ароматът му ни се вижда вече различен или не ни действа както

Виж още

Съблазън, събрана в четири класически аромата!

Всяко едно от петте ни сетива е в пряка връзка с инстинктите ни, но може би обонянието е това, което най-първично и непосредствено въздейства на определени части от мозъка, които са пряко свързани с привличането към противоположния пол. Както можем да бъдем отблъснати, така може да бъдем и неустоимо зашеметени от аромат, който кара желанията ни да бушуват неосъзнато и на подсъзнателно ниво.В  Естествено, индивидуалните вкусове и особености не могат да бъдат пренебрегнати, но въпреки това е доказано, че четири аромата, които се ползват в парфюмерията, имат сравнително еднакво въздействие

Виж още

Открийте ни в Google+